Sverige... Stolt eller inte?

Hittade en bra status text på facebook. Jag är inge SD (SverigeDemokrat) Men jag kan tycka att dem har rätt i vissa tillfällen.. 

Texten från facebook:

Vi har i sverige barn som går till sängs utan att äta. Äldre som går utan nödvändiga läkemedel. Psykiskt sjuka utan behandling. Trupper utan ordentligen utrustning. MEN vi DONERAR miljarder till andra länder UTAN ATT HJÄLPA VÅRT EGNA FÖRST ! IDIOTISKT !!! 99% av er kommer inte att ha modet att kopiera detta med det har jag. 




Min åsikt:


Jag kan tycka att dem har rätt. MEN BARA TILL EN VISS DEL (viktigt) ! Vad jag har hört så kommer denna från Sverigedemokraterna.. Men jag är inte säker..Men den är ganska sverigedemokratisk. Jag skiter faktiskt om de är de eller inte. Men så här tycker jag ! Jag tycker dem har helt rätt i dessa meningarna. Det är sant de dem säger ! Vi donerar miljarder till andra länder ! Jag tycker ni kan bli lite mer egoistiska och tänka på er framtid ! Om ni hade donerat dessa pengerna till vårt. Så hade det varit mycket enklare här i Sverige. Det är svårt att förklara.. Men ni kanske kommer ha det mycket bättre på ålderdomshemmet tillexempel?  Bättre ?  Vem vill bor där egentligen..?  Inte jag i alla fall.. Och jag vet om att andra heller inte vill de . Men tänk på vårt land lite. Och när vi har så det räcker för ett tag frammåt ! Då kan du hjälpa andra länder.. 

Jag har absolut inget emot Invandrare ! Vissa är faktiskt ganska snygga ;) ! Hahahah !

Men tänk på dig själv och det landet du bor i först ! Sen hjälp andra ! Dela upp dina pengar som du har tänkt att donera bort?

Jag tycker varje land borde nog göra såhär. 


Har jag rätt eller fel?


Är jag stolt svensk? Vet faktiskt inte riktigt vad jag är..  Tyvärr



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0